5. 3. 2012

Týden ve vlně

Přibližně před měsícem jsem na svých Facebookových stránkách (Líbí se vám?) zveřejnila nápad na týdenní průzkum hřejivosti svetrů. Koupila jsem v sekáči tři svetry (přibližně stejně silné), jeden 100% nová vlna, druhý 50% merino vlna a 50% akryl, třetí 55% hedvábí a 45% kašmír. A oslovila jsem vás s otázkou, který podle vás bude nejvíc hřát.

Tipovali jste udatně - na první místo jste odhadovali kašmír, na druhé 100% vlnu. Svetry jsem otestovala vevnitř i venku (jó, to ještě byly mrazy) a vyšlo mi následující:

3. místo -  merino vlna a 50% akryl

Očekávaný outsider - akryl ubírá na hřejivosti, nicméně to bude příjemný svetr na jaro/chladnější léto třeba přes šaty.



2. místo - 100% vlna 

Chvíli jsme váhala, jestli nepodělit oba svetry prvním místem, protože tenhle svetr hřeje jako kamínka a je srovnatelný s nynějším vítězem. V rámci objektivity ale musím přiznat, že je tenhle svetr přeci jen silnější než "kašmírák", tak se bude muset spokojit se stříbrem.


1. místo -  55% hedvábí a 45% kašmír

Tadááá - měli jste do puntíku pravdu. Jako nejhřejivější se ukázal jednoduchý černý svetr s podílem kašmíru a hedvábí. Přiznám se, že hedvábím jsem si nebyla jistá, rozhodně by mě nenapadlo spojovat ho s kdovíjakou hřejivostí. Tak buď je kašmír takový přeborník, že přebije i polovinu hedvábí a hřeje víc než čistá vlna, nebo je hedvábí vlákno mnoha tváří!



A co vy? Jaký váš svetr nejvíc hřeje a na jaký materiál nedáte dopustit? Máte nějaké oblečení z "funkčních vláken"? Zajímalo by mě, jestli přebijí starou dobrou vlnu, nebo je používáte spíš jako vrstvu navíc pod pořádný vlňák.


8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

S vlněnými svetry nemám příliš zkušeností. To spíš s vlněnými kabáty. Ve velkých mrazech mi bylo teplo až v kombinaci vlněného svetru s vlněným kabátem a pašmínou (tou pravou vlněnou). S termoprádlem mám výbornou zkušenost. Termotílko jsem dostala, takže nevím jestli se i termoprádlo vyrábí v různých "hřejivostech". V tom mém je v mrazech opravdu teplo. Teď už se nosit nedá, protože by v něm bylo moc horko. Navíc je dostatečně dlouhé i do bokových kalhot apod. Určitě se vyplatí si aspoň jedno pořídit. Zvlášť pokud jste aspoň z poloviny takový zmrzlík jako já :)
Adivey

Magda řekl(a)...

Hedvábí v zimě hřeje, v létě chladí :)

Anonymní řekl(a)...

Jee super clanek. Vlnu miluju, ze sveho staniku mam nejradsi tenky 40% kasmirak a 80% vlneny rolak Benetton a pak sve 50% vlnene kabaty Pimkie. Pri treskutych mrazech jsem mela de facto 3 vrstvy vlny - rolak, svetr,kabat a bylo mi baaajecne samo zakonceno 100% vlnenym kloboukem ci franc. baretem.Moje dve holcicky 2,5r a 10m nosi misto natelniku tenke tricka 70% merino a 30% hedvábí a jsou famozní - v zime hreji, v lete chladi a odvadi pot od tela.

alexa.b řekl(a)...

bezva článek!! a teda také bych chtěla v sekáčích narážet na tak úžasné kousky jako ty:-)) jak to děláš?
http://boualexa.blogspot.com/

Anonymní řekl(a)...

Mám docela tenký rolák Reserved 100% vlna a ten je lepší než kdejaký tlustý svetr akrylový. Ale pletla jsem si užší svetr ze silné příze 20 % vlna/80 % akryl (Alpina plus od Vlnapu) a ten taky pěkně hřeje.
Ale svetr za 20 kč ze sekáče,ze silné 100% vlněné příze, trochu už vytahaný, ale bez jediné žmolky je nejlepší (ale nesmí se rozepínat kabát...)

Anonymní řekl(a)...

Hedvábí opravdu umí skvěle zahřát, mám šálu ze silnějšího matného hedvábí (něco mezi buretem a matkou) a hřeje jako kdyby byla vlněná, je nepřekonatelná.
A funkční prádlo? Pořídila jsem si ve výprodejích dvě trička ze 100% merina (zn. Smartwool) a jsou naprosto geniální. Určitě budu příští rok pokukovat po nějakém dalším. Všechna ta funkční trička z umělin jsou jen takové chabé náhražky.
Daridam Pertakoin

Anonymní řekl(a)...

Já letos koupila funkční prádlo přítelovi tady http://www.panskamoda.eu/funkcnipradlo a jsem zvědavá, jak bude spokojený, byl to můj první nákup funkčního prádla.

Anonymní řekl(a)...

Také mám dva vlněné svetry a vlněné vesty a nedám na ně dopustit. Přes zimu nic jiného nenosím. Ve vlněném oblečení je krásné teplo :-) . Hlavně vloni v zimě, když tak hodně mrzlo, jsem si teplé oblečení fakt užívala. Máme poměrně chladno i v práci, takže se musím teple obléct i tam.